
Van tevreden klanten naar
Stel dat elke ambassadeur zorgt voor 1 nieuwe klant...
Dat zijn 10 nieuwe klanten bij 10 ambassadeurs
Dat zijn 20 nieuwe klanten bij 20 ambassadeurs
Dat zijn 50 nieuwe klanten bij 50 ambassadeurs
Programma
'De ideale klantreis' in 7 praktische stappen!
Voor een merk-waardige klantbeleving
Misschien herken jij het ook wel...
Je investeert veel in de vitaliteit en het (werk)geluk van de medewerkers. Omdat je gelooft dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Toch? En ja, dat ís natuurlijk ook zo.
En toch mis jij iets…
Je durft je handen niet in het vuur te steken voor die klantwaardering. Want je hoort of ziet net te vaak dat dat ene stapje éxtra ontbreekt. Dat ene telefoontje om nog even te vragen of iets nu echt goed is opgelost. Of dat sms’je op vrijdagmiddag; ‘De schade wordt vergoed hoor. De papierwinkel volgt nog, maar op deze manier kunt u in ieder geval met een gerust hart het weekend in!’
Tja. ‘Zo kan het dus ook!’
Het zijn echt de kleine dingen die ’t em doen. En toch dóen we het niet of maar bar weinig…
"Wij geven u het gevoel alsof u onze enige klant bent".
Het allerliefst claim je deze!
Maar houd deze eens aan tegen je eigen organisatie. Maken jullie dit écht waar? Altijd? Overal?
Twijfel je?…

het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland!!??
Onmogelijk! Toch!?...
(Een NPS+50 betekent dat meer dan 50% van de klanten het contact met een 9 of 10 beoordelen $#@%^&)
Voor een organisatie als “Coolblue” kun je je zulke resultaten wel voorstellen. Maar voor een verzékeraar!??
‘Zijn we gek geworden!!??’
De ene helft van het bedrijf dacht dan ook ‘zijn we gek geworden!?’. En de andere helft van het bedrijf dacht ‘Gaaf! Daar gaan we voor!’
Wát een prestatie!
Twee jaar later, in april 2018, won Centraal Beheer de ‘Customer First Award‘. Volgens de consument is Centraal Beheer inderdaad de klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland.
En begin dit jaar 2021 werd Centraal Beheer opnieuw, voor het 3e jaar op rij (!), uitgeroepen tot de beste zakelijke verzekeraar.
HET RESULAAT?
Een record aantal nieuwe zakelijke klanten!
Ook ondernemend Nederland weet Centraal Beheer inmiddels massaal te vinden. Het afgelopen jaar (2020) werden zelfs, maand na maand, meer zakelijke klanten (MKB-ondernemers) verwelkomd dan ooit.
En dat dus in een jaar met een wereldwijde crisis (!).

HET GEHEIM?
Voor uitzonderlijke resultaten spelen natuurlijk altijd meerdere factoren een rol. Maar in het gevecht om de klant?
Dan wint een superieure klantervaring het. En voor een superieure klantervaring is het essentieel;
-
Durf te dromen en te gelóven
Alles begínt met 'een gezonde' ; ) ambitie.
-
Creëer de ideale klantreis
Stel in ál je activiteiten het werken op basis van de ideale klantreis centraal.En zorg ervoor dat jouw medewerkers de (online) klantreis kennen en actief 'continu optimaliseren'.
-
Merkwaardig Gedrag Uiteindelijk is er maar 1 die echt het verschil maakt. De medewerkers maken de merkwaarden dagelijks merkbaar in de klantcontacten.
Ik heb Mireille in verschillende rollen leren kennen als enthousiast, klantgedreven en een echte doorzetter. Op een eigen en authentieke manier weet Mireille haar omgeving te inspireren om “Extreem klantgericht” ook echt waar te maken.

Medewerkers beoordeelden mijn training ‘Merkwaardig Gedrag’ gemiddeld met een 8,9.
YOU DON'T HAVE TO BE GREAT TO START,
BUT YOU HAVE TO START TO BE GREAT
-Zig Ziglar-
Durf jij ook te dromen en te gelóven?
Ik help je om het ook waar te maken met bewezen technieken in de praktijk

Stel dat....
Je de kracht en het talent van je team optimaal benut.
Je iedere klantgerichte creatieve cel van je team weet te raken en dus AAN zet.
Jouw collega's zorgen voor online zichtbaarheid: zij zijn je belangrijkste promotors.
Je binnen jouw branche het verschil maakt op de momenten die bepalend zijn voor de klant én voor jou als merk.
Jouw dienstverlening klanten bijblijft. Door een klantreis met voldoende 'contrast' & een 'piekbeleving'.
Klanten langer blijven, meer kopen meer en jou aanbevelen.
Jouw klanten dus de acquisitie voor je doen!
Voor een uitzonderlijk hoge klantwaardering is een dienstverlening nodig die verder gaat
Daarvoor is een emotionele connectie nodig. Die ontstaat door klanten positief te verrassen en te verwonderen.
Steeds meer organisaties ontwikkelen daarom een ‘klantbeleving strategie’. Ze geven de klantreis concreet vorm om de betrokkenheid met klanten te vergroten. Denk aan bedrijven als Centraal Beheer, Veldhuis Advies en -natuurlijk- Coolblue.
rol jij dit uit met jouw team?
je eigen merk-waardige klantbeleving in 8 weken
Ik heb al mijn kennis en expertise van de afgelopen jaren omgezet in een zeer praktisch programma.
Hiermee ontwerp je zelf eenvoudig ‘dé ideale klantreis’ met als resultaat een onderscheidende klantbeleving.
Zonder dure consultants en zonder dagen vergaderen. Wel met (een beetje) hulp van mij….
PROGRAMMA DE IDEALE KLANTREIS
Ik begeleid jou persoonlijk van A naar B in 2 maanden
We gaan samen op pad met maximaal 8 andere gelijkgestemde ondernemers. Wekelijks begeleid ik jullie door middel van live-Zoom-coaching. Je krijgt van mij de instrumenten die je nodig hebt en die zich hebben bewezen in de praktijk. Jouw eigen creaties kun je 2 maanden lang aan mij voorleggen voor aanscherpingen en 1 : 1 persoonlijke feedback.
Dream big. Have fun. Get shit done.
Op basis van mijn coaching en de 7 online modules ga jij zelf met een (kern)team binnen jouw organisatie aan de slag. Dit zorgt direct vanaf dag 1 voor draagvlak. Je zal zien dat jouw team met ideeën komt waaraan je zelf nog nooit hebt gedacht. Dat is dus ook precies de kracht van dit programma. Je zet je organisatie met kleine -maar merkbare- stappen in beweging.
Je eigen ‘Customer Experience’ plan staat in 8 weken
Natuurlijk bepaal je je eigen tempo. Je krijgt een jaar lang toegang tot de 7 online modules, de instrumenten, de praktische stappen en de opnames van relevante live-coaching-sessies.
Alleen… ik hou wel van ambitie én van concreet resultaat. Het uitgangspunt is daarom: je eigen ‘Customer Experience’ plan staat als een huis in 8 weken en het is direct toepasbaar in de praktijk.

Samen met je (kern)team direct aan de slag
Je stelt je eigen ambities scherp
Je ontdekt waar voor jouw doelgroep bredere kansen liggen
Je ontwerpt dé ideale klantreis waarbij nieuwe digitale kansen worden benut
Je benut het potentieel van je team optimaal
Je maakt 'extreem klantgericht' ook echt waar door een merkwaardige beleving
Je krijgt direct toegang tot:
7 online modules praktischer dan praktisch
Zodat je zelf direct al aan de slag kan. Met deze modules doorloop je precies de stappen om te komen van A naar B. Je creëert een eigen 'Customer Experience' plan met als resultaat een onderscheidende klantbeleving.
Een klantreis blauwdruk en de klantreis theorie
In feite is het uitwerken van dé ideale klantreis hiermee 'een kant-en-klare invuloefening'. Het legt de basis voor een toekomstbestendige organisatie.
Een concept-customer experience plan (in powerpoint)
Ik help je met de kaders. Jij creëert samen met je team de invulling. Dream big. Have fun. Get shit done.
Concept-powerpoint sheets voor een inspirerende kick-off
Je hoeft zelfs niet meer na te denken over inspirerende filmpjes of triggerende vragen. Dit zorgt voor toffe teamsessies; succes verzekerd.
Een diepte-interview format om de klant actief te betrekken
Wat wíl je dat de klant over je zegt? En wat zégt de klant eigenlijk daadwerkelijk? Stel hiermee direct jouw merkwaarden scherp!
bonussen? heb ik ook. Ik noem er alvast EEN PAAR:
Ik kijk ook naar je schriftelijke communicatie. Is deze lezersgericht, sympathiek en van deze tijd?
We gaan ook aan de slag met jouw online zichtbaarheid
Je gaat nieuwe digitale kansen optimaal benutten voor verbinding met je doelgroep
De ideale klantreis
Voor een merkwaardige klantbeleving in 8 weken!-
Direct toegang tot het programma
-
Twee maanden live-coaching via Zoom
-
Met maximaal 8 gelijkgestemde ondernemers
-
Persoonlijke 1 : 1 feedback
De idele klantreis VIP
Een 1 : 1 maatwerk programma van 8 weken-
Direct toegang tot het programma
-
Twee maanden 1 : 1 live-coaching via Zoom
-
Maatwerk programma in overleg
-
Persoonlijke 1 : 1 feedback
***EENMALIGE PILOT***
DOE OOK MEE EN START MAANDAG 3 MEI
€ 1.495
Het normale tarief bedraagt € 3.795. Het programma staat als een huis, maar… ik wil het graag valideren in de praktijk. Ik ben daarom op zoek naar maximaal 6 gelijkgestemde ambitieuze ondernemers.
Wie ben jij?
Je bedrijf draait al een aantal jaren en dat gaat goed. Jouw teams draaien lekker.
Alleen… jij hebt het gevoel dat er meer uit te halen valt. Je wil de krachten bundelen en stap voor stap toewerken naar een níeuw salesproces. Waarbij je ook alle nieuwe (digitale) kansen benut. Waardoor je nog makkelijker klanten naar je toe trekt én aan je verbindt.
Met het voorjaar in aantocht is het sowieso een goed moment om al je activiteiten nog eens kritisch tegen het licht aan te houden. Doen we nog wel de juiste dingen? Of laten we supermooie kansen liggen?
Voel je je geroepen?
Neem dan direct contact op mireille@merkwaardigverschil.nl of bel 06 22 82 06 42. Op basis van een intake gesprek kijken we dan samen of dit voor jouw organisatie de juiste stap is.

Bezwaren die ik regelmatig hoor 😉
Belangrijk om te weten

Super interessant! Maar het komt nu niet uit.
Zal ik je een geheim vertellen? Het komt nooit uit. En, eerlijk is eerlijk, het kost zeker ook tijd. Alleen als je het goed doet, dan levert het ook veel tijd op. Verspillingen ga je vervangen door (extra) waarde.
Zijn klantreizen niet meer voor grote organisaties?
Ja, ik hóór je denken…
‘Een klantreis is voor grote organisaties en dure consultants toch? En wat levert het op? Een theoretisch rapport met alles wat er nog beter kan. Nou, daar gaan wij niet anders van werken!’
Herkenbaar?
En toch is het niet waar! Een klantreis uitwerken kan namelijk al in een dagdeel. Het is juist een heel praktisch instrument waarmee je jezelf én je team optimaal aan het denken zet.
Krijg ik mijn medewerkers wel mee?
Ik ben er van overtuigd dat er geen betere manier is om je team in beweging te krijgen, dan zelf voor de groep te gaan staan. Sámen ontdekken, vallen en weer opstaan. Je gaat je nog verbazen over de drive, creativiteit en het enthousiasme wat dan ontstaat!
Niet goed. Geld terug?
Tevreden klanten staan voor mij natuurlijk op nummer 1. Sterker nog: ik ga voor ambassadeurs! Heb jij de opdrachten gedaan, maar werkt het niet? Dan zal ik er alles aan doen om het op te lossen. Lukt dat niet? Dan krijg je gewoon je geld weer terug.
Kunnen die termen 'customer experience' niet gewoon in het Nederlands?
:-). Gráág zelfs! Alleen een ‘klanten ervaringen’ plan bekt toch net even iets minder. En een goed alternatief heb ik nog niet gevonden. Jij wel? Dan hoor ik het graag. Ik beloof je: ik pas het direct aan!
Waar is het bedrag van € 3.795 op gebaseerd?
Ja, ik kan mij voorstellen dat je dat vraagt. Het tarief voor kwalitatief goede consultants ligt rond de € 100,- per uur (dus € 3.600 per week obv 36 uur) en voor trainingsdagdelen liggen deze tarieven nog fors hoger.
Er zijn een aantal redenen waarom ik dit traject voor deze investering kan aanbieden:
1) Je doorloopt zélf met jouw (kern)team de stappen op basis van mijn online modules. Met hierin de uitleg, praktische stappen en kant-en-klare-templates die je nodig hebt voor het maken van je eigen Customer Experience Plan (waar het uitwerken van de klantreis een onderdeel van is). Je kan erop rekenen dat ik op de achtergrond met je meeloop en wekelijks beleid ik jullie via live Zoom coachingsessies.
2) Op deze manier kan ik dus meerdere organisaties tegelijk helpen (met als groot voordeel dat jullie ook van elkaar leren).
3) Ik sluit niet uit dat mijn tarieven in de toekomst nog wel omhoog gaan. Dus… pak je kans ; ).
Kan ik jou ook op ad interim basis inhuren?
Ja, dat kan. Al zeg ik erbij dat deze mogelijkheden wel beperkt zijn (graag hoor ik van jou wat je voor ogen hebt en mogelijk kan ik dan een maatwerk programma voor je maken).
Het allergrootste voordeel van het programma “De ideale klantreis”, wat je samen met een kleine groep gelijkgestemde ambitieuze ondernemers doorloopt in combinatie met mijn begeleiding, vind ik: dat je op deze manier écht een lerende organisatie creëert vanaf dag 1. Ik geloof oprecht dat de ‘change’ binnen een organisatie dan nog veel beter beklijft. En dat het uiteindelijke (leer)rendement dan dus nog veel hoger ligt.
Kan dit traject ook incompany?
Dat kan zeker! Stel je wilt bijvoorbeeld dat jouw teamleiders dit traject tezamen oppakken en dat ze op basis van het programma door mij hierin persoonlijk begeleid worden. Neem dan even contact op voor een maatwerk offerte. Ik stem het programma dan volledig af op jullie organisatie. Binnen de teams gaan er op deze manier dan natuurlijk direct heel wat ‘sneeuwballetjes’ tegelijk aan het rollen!
Kan ik jou ook als communicatietrainer inhuren?
Klanten worden steeds mondiger en stellen steeds hogere eisen aan klantcontact. Dit maakt dat medewerkers zich hierin blijven ontwikkelen cruciaal.
Het is natuurlijk ook niet voor niets dat zelfs de wereldkampioen voetbalteams meer trainen dan dat ze werdstijdspelen!
Wat is de investering in tijd binnen mijn organisatie?
Ga uit van ongeveer 2 uur per week voor jezelf en ongeveer 2 uur per week voor je (kern)team voor het uitwerken van de opdrachten. Ik zeg ‘ongeveer’ omdat dit natuurlijk per organisatie kan verschillen en ook afhangt van de aanpak die je kiest. Als je mij belt, dan vertel ik je hier meer over.
Hoe weet ik of jouw aanpak werkt?
Mijn certificeringen
Met de tools die ik beschikbaar stel, werk ik zelf dagelijks in de praktijk
(voor partijen als Achmea, Centraal Beheer, Makelaarskantoor Bieze, Financieel Adviseur Veldhuis Advies).
En natuurlijk heb ik ook mijn certificeringen voor elkaar.
Ik ben ‘Registered Customer Experience Management Professional’ (www.cemp-register.nl) via Beeckestijn Business School en
gediplomeerd Communicatie Trainster via ‘School voor training’ van Karin de Galan (NOBTRA-erkende vakopleiding).






Doen is het nieuwe denken
Met dit programma zet jezelf en je team optimaal in de denk- én actiemodus.
Keer op keer blijkt dat dit zoveel losmaakt, dat deze stappen achteraf vaak pas het begin waren…
….het begin van het continu verbeteren van de merkwaardige klantbeleving!
Heb je een vraag?
Even bellen 06 22 82 06 42 of e-mailen mireille@merkwaardigverschil.nl kan altijd.
Hartelijke groet, Mireille