Eigentijdse sales? Focus eens op wat er níet verandert!

Aan de deur wordt niet gekocht. Toch?

Even weer een leuk voorbeeld. Op zaterdagmiddag zit ik boven in mijn kantoor nog een salestraining uit te werken (toeval bestaat ook niet hè ; ). Als er wordt aangebeld. Ik loop naar beneden, doe de deur open en een jonge man biedt aan om mijn ramen te wassen. Voor slechts € 12. Ik zeg: ‘Nee, bedankt’ en ik loop weer naar boven. Achter mijn bureau denk ik nog zo’n sticker van “nee, nee” zou tegen verkoop aan de deur ook wel handig zijn.

En weer gaat de bel…

Een paar maanden later zit ik opnieuw, op een zaterdagmiddag, achter mijn PC te werken. En weer gaat de bel. Ik doe open en er staat wederom een vriendelijke meneer voor mijn deur. Hij begint te grijnzen en zegt: ‘Heb je wel eens door het oog van een glazenwasser naar je eigen ramen gekeken?’ Ik kijk automatisch met hem mee en.. ’t kwartje valt. Ik zeg: ‘Okey, okey, eerlijk is eerlijk, je hebt een punt : ).’ Er verschijnt een nog bredere grijns op zijn gezicht en hij zegt verder niets. Ik zeg: ‘Sinds ik hier woon heb ik ze geloof ik nog nooit gewassen’. Hij zegt: ‘En heb je je voordeur gezien? Dat is wel je entree hè!’ ‘Ja, ja, ik weet het, ik weet het J’.

Ik los het voor je op

Hij zegt: ‘Voor € 12 los ik het voor je op. Ik doe beneden, boven, de kozijnen en speciaal voor jou neem ik de voordeur ook nog mee : ).’ Ik zeg: ‘Deal!’ En ik denk bij mijzelf: voor € 20 had hij het ook mogen oplossen.

En nu ligt er dus weer een kaartje in de gang

Mijn ramen zijn weer gewassen! Ik kan er nog altijd blij van worden J.

Wat is nu dé moraal van dit verkoopverhaal?

Uit dit ene voorbeeld zijn zulke mooie inzichten te halen! Welke zijn dat voor jou? Leuk als je een reactie achterlaat!

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *