Mireille straalt enthousiasme en passie uit. Dat merk je vanaf de eerste seconde tot het einde van de training.
Door na te denken over hoe je met je klant wil communiceren, gaat dit echt leven binnen het team. Handvatten en ideeën te over! Het grote verschil is dat we nu de boodschap schrijven vanuit het oogpunt van de ontvanger in plaats van onze boodschap als verzender. Met deze manier van communiceren kunnen we jaren vooruit!
Oktober 2021
Wij zijn dé partij om Nederlandse wijn bij te kopen. Onze druiven smaken ‘puur’ door onze unieke bodem, door de extra zorg en aandacht van de mensen op onze dagbesteding en door het afspelen van passende groeizame klassieke muziek. Dit proef je.
Wij hebben Mireille gevraagd om ons verder op weg te helpen naar een unieke klantbeleving. En dat terwijl ik zelf dit jaar afstudeer op de studie “Commerciële Economie”. Ik weet dus wel hoe een klantreis theoretisch in elkaar steekt. Maar zie het dan nog maar eens concreet toepasbaar te maken voor je eigen organisatie.
En precies dát is de specialiteit van Mireille. Zij heeft ons heel praktische handvaten gegeven, om ons te verplaatsen in de belevingswereld van onze ideale klant. Zodat we het ‘klantreis denken en doen’ nu zelf verder kunnen uitrollen en de doorvertaling kunnen maken naar een eigen unieke klantbeleving.
April 2021
Ruim een jaar lang heb ik met Mireille samengewerkt om digitale verandering, optimalisatie salesprocessen en diepgaande klantreizen neer te zetten voor ons MKB team. Mireille is scherp, eerlijk, verdiepend, energiek en zet altijd een stap extra. Zij heeft hiermee onze teams naar een hoger plan getild en een vruchtbare samenwerking met andere afdelingen neergezet. Wij zullen nog lang nagenieten van haar footprint; gekenmerkt door solide oplossingen in complexe vraagstukken.
Een andere eigenschap die Mireille van onschatbare waarde maakt is haar feilloze gevoel voor mensen ten tijde van verandering. Door het goede voorbeeld te geven, soms te confronteren en uiteindelijk structureel in te bedden durf ik te zeggen dat zij ook heeft bijgedragen aan een cultuurverandering binnen onze traditionele salesteams.
Mireille, ik hoop je weer te treffen in een toekomstig samenwerkingsproject! Tot snel!
Februari 2021
Samen met Mireille heb ik gewerkt aan conversie optimalisatie vanuit de driehoek marketing, sales en IT binnen Centraal Beheer.
We hebben het aangepakt vanuit de klantreis waarin we elkaar perfect aanvulden. Mireille bracht in kaart hoe medewerkers en klanten de huidige reis ervaren, en samen vertaalden we dit door naar concrete digitale oplossingen.
Mireille bijt zich echt vast in het beste resultaat voor de klant en is in staat dit met diverse IT teams te bespreken en op managementniveau het belang ervan aan te geven. Door haar hulp zijn we dichter naar elkaar gegroeid en ervaar ik een nauwere samenwerking tussen de verschillende disciplines.
Februari 2021
Mireille heeft de afgelopen jaren diverse communicatie trainingen gegeven aan onze MKB Salesteams. En het afgelopen jaar heeft Mireille ons geholpen met het ‘Continu optimaliseren’ van onze (steeds digitaler wordende) klantreizen.
Mireille weet binnen de organisatie de juiste wegen te bewandelen om zaken voor elkaar te krijgen. En is daar waar wij te druk voor zijn of niet weten hoe we dat moeten doen.
Mireille was echt een aanvulling. Wie weet komt ze nog weer eens terug, wij hopen het van ganser harte!!
Januari 2021
Ik heb Mireille leren kennen als trainer van ons Zakelijke Verkoop- en Beheerteam.
Zij coachte onder andere op het gebied van gespreksvaardigheden. Samen reflecteren op gesprekken zodat je groeit in het contact met de klant.
Samen is hierin zeker het sleutelwoord, Mireille gaat het gesprek met je aan en onderbouwt feedback met ervaring en theorie.
Mireille blijft ondanks weerstand enthousiast en standvastig. Dat bleek wel bij de integratie van co-browsing in onze gesprekken; een nieuwe stap in onze digitale klantbediening.
Mireille is ook een fijne coach/sparringpartner. Door het tonen van oprechte interesse en goede tips in onze gesprekken heeft Mireille mij het zetje gegeven dat ik nodig had om mijn doelen te bepalen.
Ik zou Mireille beschrijven als een actief betrokken mens met een oprechte interesse in mens, organisatie en de groei van beiden.
Februari 2020
Mireille heeft bijna 1 jaar ons customer experience team versterkt en op een merkwaardige manier een aantal van onze klantreizen naar een hoger niveau getild.
Door haar jarenlange ervaring op het gebied van klantcontact en customer experience weet Mireille als geen ander welke behoeften er leven bij de klant van vandaag de dag. En hoe daar succesvol op in te spelen.
Mireille heeft een enorme drive om waarde toe te voegen voor onze klanten. Daarbij gaat zij eerst terug naar de basis en brengt het onderliggende probleem in kaart. Om vervolgens samen met een multidisciplinair team de gewenste oplossing te implementeren.
Mireille is een echte teamplayer met een positieve instelling en uitstraling. Wat een absolute vereiste is om mensen binnen de organisatie mee te krijgen.
Naast een echte professional is Mireille een prettig, laagdrempelig persoon zonder 9 tot 5 mentaliteit. Je kunt dus altijd op haar bouwen en vertrouwen.
Kortom, Mireille is echt een aanwinst voor je organisatie.
Januari 2020
Ik heb Mireille leren kennen tijdens een opdracht voor Centraal Beheer. In deze periode heb ik haar leren kennen als een betrokken collega waaraan je een complexe klus kunt toevertrouwen. Mireille zet haar tanden erin en laat niet los tot de klus geklaard is. Ze verdiept zich uitgebreid in de materie en overlegt met alle stakeholders. Open eindjes en onnodige risico’s elimineert ze. Het zekere voor het onzekere – dat is Mireille. Daarbij is ze ook nog eens een prettig mens om mee samen te werken.
Van harte aanbevolen dus.
Januari 2020
Ik ben met mijn team aan de slag gegaan, juist omdat wij een heel ervaren team zijn. We doen ons werk met veel passie en plezier, maar we doen dat ook best al lang op dezelfde manier. Terwijl het gedrag van klanten continu verandert. En klanten stellen steeds hogere eisen aan klantcontact. Dus maken wij met onze communicatie nog wel “merk-waardig” ; ) het verschil?
Zo kwam ik uit bij Mireille. Op een open en enthousiaste manier heeft zij ons anders laten kijken naar onze eigen schriftelijke en mondelinge communicatie. Terwijl op voorhand het team hier best sceptisch tegenover stond (“Wat wij doen is toch goed genoeg?”).
Waar ik nu het meest blij mee ben? Dat is dat mijn hele team nu super gedreven is om, ook met de schriftelijke communicatie, echt het verschil te maken. Tot en met de punten op de i :-). Wat een mooie stappen zijn we nu met elkaar aan het zetten!
Januari 2020
Ik ben met Mireille in contact gekomen via onze salesmanagers die erg enthousiast over haar zijn.
Mireille heeft veel voor ons betekent in de verandering van onze afdeling, het bepalen van de strategische kaders onder de nieuwe klantbediening en het meenemen van de omgeving in deze change. Daarnaast heeft zij diverse klantonderzoeken uitgevoerd (klantarena en diepte-interviews), een inrichtingsvoorstel gemaakt voor NPS en heeft zij diverse sales trainingen gegeven.
Naast de mooie resultaten in de praktijk, werk ik graag met Mireille samen omdat we ook een klik hebben. In mijn ogen maakt zij het verschil doordat ze haar ambitie combineert met een heel plezierige sociale sensitiviteit. En je bovendien altijd zeker weet dat ze levert, en meer dan dat.
Augustus 2019
Wij hebben Mireille opnieuw gevraagd om een opdracht te doen voor ons team. Deze keer voor kwalitatief klantonderzoek voor de Open Dialoog. De Open Dialoog staat voor “In gesprek met HR-professionals uit verschillende branches en hoogleraren van Nyenrode over strategische HR-thema’s”.
Wij wilden weten wat ons programma bijzonder maakt, welke inhoud het meest bijblijft en hoe deze inzichten concreet bijdragen aan de strategische HR-vraagstukken van de verschillende organisaties.
Mireille heeft (vrijwel) alle HR-professionals persoonlijk geïnterviewd. En met resultaat! Vooraf was er binnen ons team best ook twijfel of een dergelijk onderzoek nu echt wat oplevert. Immers wij weten natuurlijk zelf ook heel goed hoe de klant over ons denkt. Nu achteraf is ons team blij en enthousiast en vindt men de resultaten “zeer waardevol”. Enerzijds door de bevestiging. Om te horen waarom de klant ons -in eigen woorden- aanbeveelt, geeft veel voldoening. En anderzijds heeft de presentatie van Mireille gezorgd voor nieuwe inzichten en een open dialoog binnen ons eigen team hoe wij nog meer waarde kunnen toevoegen. Ook heeft het onderzoek een schat aan informatie opgeleverd voor het schrijven van relevante content.
Augustus 2019
Mireille handelt en denkt als jouw eigen klant. Met een enorme gedrevenheid, een hoog werkethos en een breed pallet aan competenties maakt Mireille impact op haar omgeving.
De afgelopen 1,5 jaar heeft Mireille een grote bijdrage geleverd in de change naar een nieuw klantbedieningsmodel.
De eerste fase van dit verandervraagstuk stond in het teken van het strategische ontwerp. De belangrijkste pijlers onder deze nieuwe bediening heeft Mireille onderzocht door het begeleiden van brainstorm sessies met medewerkers en stakeholders, diepte interviews met klanten en een klant arena om het echt te doorleven.
De tweede fase bestond uit de implementatiefase. Mireille heeft geholpen de ingrijpende reorganisatie voor zowel de mensen als de organisatie zo goed mogelijk uit te voeren.
Tot slot heeft Mireille een essentiële bijdrage geleverd in de borging van een nieuwe werkwijze met zelforganiserende teams en pro actieve sales. Ze heeft SalesFriday’s begeleid, verkooptrainingen gegeven en individuele coaching opgepakt.
Terugkijkend is Mireille een onmisbare schakel geweest in het succesvol uitvoeren van deze verandering en wil ik haar bedanken voor haar enorme bijdrage.
Mireille is in de samenwerking altijd verdiepend, spiegelend en confronterend en heeft daadwerkelijk resultaat achter gelaten.
Daarom neem ik ook geen afscheid, maar zeg ik tot ziens!
Juni 2019
Ik heb veel van je geleerd in de schriftelijke en mondelinge communicatie met klanten. Met name de persoonlijke benadering doe je erg goed. Je maakt een (standaard) e-mail zó persoonlijk alsof het lijkt dat deze echt voor de klant gemaakt is. Ik merk dat met name die persoonlijke benadering heel plezierig is. Zowel voor de klant als voor mijzelf. Doordat je zo persoonlijk bent, krijg je al gauw het vertrouwen van de klant. Dat is echt jouw toegevoegde waarde geweest. Ook heb je ons altijd goed voorbereid op pro actieve sales (bel acties). Hóe benaderen we de klant, wat is een mooie gespreksopening & bruggetje. Zodat we bewustwording creëren en commitment voorstellen. Dat heeft mij enorm geholpen en daar heb ik nog steeds plezier van. Ook de in-mails die je gemaakt hebt voor de klanten/prospects die onze Company-page volgen. Door deze af te stemmen op de specifieke raakvlakken, benaderen we deze doelgroep onderscheidend en persoonlijk. Dankjewel en ik ga ervan uit dat je met je nieuwe opdracht ook het verschil maakt. Top!
Juni 2019
Ik kan Mireille het beste omschrijven met de volgende woorden: bevlogen en passievol.
Ik heb besloten met haar in zee te gaan voor ons project “excellente klantbeleving” nadat ze mij op een zeer onderscheidende, verrassende manier had benaderd.
Zij heeft ons MKB-adviesteam onder haar hoede genomen en het resultaat is dat wij dagelijks kleine geluksmomentjes toevoegen aan onze dienstverlening. En dat wij nu op een zeer persoonlijke en verrassende manier communiceren met onze klanten.
De andere teams in ons bedrijf staan te popelen om met Mireille aan de slag te gaan.
Mei 2019.
Ik heb Mireille leren kennen als iemand die klantbeleving ademt. Ze weet de noodzaak van een excellente klantbeleving en merkwaardig gedrag als geen ander over de bühne te brengen.
Met haar ervaring als teamleider en trainer, kan zij medewerkers niet alleen coachen en stimuleren, maar weet ze hen én het management ook uit te dagen. Of het nu om een grote groep, een team of om individuele coaching gaat, iedereen krijgt het merkwaardig verschil en de kernwaarden van ons bedrijf feilloos mee.
Mireille bereidt zich altijd goed voor en beweegt zich in de organisatie alsof ze één van ons is. Ook als er veel weerstand is, weet ze mensen met haar enthousiasme te overtuigen en mee te nemen in de urgentie van een goede klantbeleving.
Naast het verandermanagement, het laden van onze merkwaarden en het uitwerken van de klantreis met een multidisciplinair kernteam, heeft ze ook op een professionele manier bewijslast ‘opgehaald’ bij onze klanten. Dit bracht ons mooie inzichten, die het management en de adviseurs zeker geholpen hebben bij een veranderend klantinzicht en het maken van klantgerichte keuzes.
Als ik aan Mireille denk, dan denk ik aan iemand die daadkrachtig is, hands-on, creatief, flexibel en zeer betrokken.
Maart 2019
De training die Mireille bij ons team heeft verzorgd kon je echt als “maatwerk” betitelen. Het sloot dus perfect aan op de praktijk. Dat en ook haar enthousiasme, humor en openheid zorgde voor een leeromgeving waar niet alleen gezaaid werd maar waar ook direct geoogst kon worden. Door het daarnaast ook nog eens goed te doceren blijft het allemaal “behapbaar” en voorkom je een “hoog over gevoel”. Met name het grote effect dat kleine aanpassingen kunnen opleveren zorgde voor gretigheid en enthousiasme bij de teamleden.
Februari 2019
Vorige week heb ik training gehad van Mireille. De training is zeer praktijk gericht. Door verschillende oefeningen heb ik nieuwe inzichten gekregen om mijn werk beter te doen. Ik heb de vaardigheden direct kunnen toepassen in mijn dagelijks werk. Mireille is enthousiast en flexibel. De lesstof heeft zij ter plekke iets aangepast. Zodat deze nog meer aansluit op onze wensen. Heel prettig.
Wat een betrokkenheid! De training was helemaal vanuit onze uitdagingen opgesteld. Mireille heeft een ‘custom made’ diagnosemodel ontwikkeld, dat precies een antwoord gaf op onze zoektocht naar een meer strategische insteek van onze gesprekken over het HR-communicatieportaal. We hebben nu heel scherp hoe we de pijn en/of het verlangen van onze klanten op een gestructureerde manier boven tafel kunnen krijgen. En welke invloed wij hier zelf op hebben!
We ervaren dat er in de zakelijke markt veel behoefte is aan één van de producten van Centraal Beheer Open: het HR-communicatieportaal.
Maar het goed doorgronden van het probleem dat de klant ervaart en deze behoefte van een ‘nice to have’ in een ‘must have’ doen veranderen is lastig.
Mireille heeft op twee assen de adviseurs hier bij kunnen helpen: het toepassen van de juiste gespreksmethodes en de voorbereiding daarop, maar ook op de benodigde skills en de drempels die daarop worden ervaren.
Zo maken we bijvoorbeeld gebruik van de methode EVI en de zogenoemde glijbaan. Het overall gevoel is dat we nu veel meer invloed hebben op het hele verkoopproces.
Waar Mireille een grote bijdrage aan heeft geleverd is dat we nu op het juiste moment veel beter kunnen en durven om commitment en instemming van de klant te vragen.
Door de goede persoonlijke aandacht van Mireille geeft haar aanpak de adviseurs veel vertrouwen en creëert zij de ruimte om ook écht heel scherp op de bal te zitten en het uiterste van de adviseurs te vragen.
Een soms pijnlijk leerzaam proces maar met mooie inhoudelijke en commerciële groei als resultaat.
Haar gedrevenheid werkt aanstekelijk, het plezier dat Mireille uitstraalt en haar betrokkenheid en werkethos zijn een voorbeeld wat ik nu nog meer in het ‘daily work’ terug zie bij de adviseurs.
De combinatie van inhoud en karakter maakt het verschil.
Nps, nps en nps
Tja, een lastig punt bij ons op de afdeling. Zeker als back office, waar we mutaties uitvoeren en minder direct (telefonisch) contact hebben met de klant.
Toch heeft Mireille ons hierin erg goed geholpen. Mireille brengt energie en heeft bij de medewerkers de essentie teruggebracht, waar we het met elkaar nu écht voor doen. En dat is de oprechte waardering van onze klant.
Samen met het NPS-kernteam zijn in een korte tijd veel acties in gang gezet, die voor de klant nu net het verschil maken. Denk aan verbetering van onze schriftelijke communicatie, onze processen en de klantreis afsluiten met een “piek-beleving”.
De medewerkers voelen zich betrokken en zijn enthousiast om het met elkaar waar te maken.
Samenvattend, Mireille heeft voor ons het verschil gemaakt!
Mireille heeft ons in het voorjaar van 2018 geholpen onze NPS en klantbeleving te verhogen. Er staat nu een solide basis en borging met een kernteam, met al zóveel aanpassingen binnen het proces :-)! Afgesloten met een mooie presentatie. Zonder haar hadden we dit nooit zo op deze manier in gang kunnen zetten. Mireille héél erg bedankt!!
Afgelopen jaar (2017) heeft Mireille een traject begeleidt binnen mijn team met als doelstelling de bewustwording op NPS te vergroten en om de klanttevredenheid zelf te verhogen.
Mireille heeft dit vol enthousiasme opgepakt. Ze kan zich goed verplaatsen in zowel de medewerkers als de klant en heeft laten zien creatief én flexibel te zijn in haar aanpak.
Haar aanpak is een mooie combinatie van een stukje theorie én mooie praktijkvoorbeelden. Ze heeft de medewerkers mooie handvaten gegeven waarmee ze ‘het gewone speciaal kunnen maken in de klantbediening’. Dit traject heeft zeker het gewenste resultaat opgeleverd.
Persoonlijk heb ik de samenwerking met Mireille als zeer prettig ervaren. Ze komt op mij over als gedreven, leergierig, betrouwbaar en als iemand die zich volledig inzet om haar opdracht succesvol te laten zijn.
Mireille heeft bij Financiële Diensten met haar veranderprogramma Merk-Waardig gedrag een super resultaat neergezet als het gaat om klantbeleving (NPS) en medewerkersbetrokkenheid.
Ik heb Mireille in verschillende rollen leren kennen als enthousiast, klantgedreven en een echte doorzetter.
Op een eigen en authentieke manier weet Mireille haar omgeving te inspireren om “Extreem klantgericht” ook echt waar te maken.
Afgelopen maanden heeft Mireille ons bij Financiële Diensten geholpen op onze weg naar Extreem Klantgericht werken. Met haar enthousiasme, creativiteit en persoonlijke drive heeft zij hierin echt het verschil weten te maken voor zowel onze klanten als medewerkers. Ik kan haar dan ook van harte aanbevelen op dit gebied!
Mireille heeft ons geholpen om bij onze afdeling Financiële Diensten de NPS te verbeteren. Mede door haar training, inzet, passie en bevlogenheid is onze NPS structureel gestegen. Voor we begonnen zat onze NPS wekelijks in de min. Zo ook bij mezelf. Vorig jaar juli stond ik op een NPS van -5. Nu nog geen jaar verder heb ik een NPS van +28 (januari) en een NPS van +38 (maart). Mireille heeft ons doen inzien dat wij als medewerkers het verschil maken. Dit doen we door Merk-waardig gedrag te vertonen in ons klantcontact. Voor ons is dit Positief, Persoonlijk en Oplossinggericht. Hoe kun je van iets normaals iets bijzonders maken voor de klant. Hoe kun je je klant verrassen? En als je daar in gelooft, dan is alles mogelijk. Het heeft er zelfs mede in geresulteerd dat ik een prijs heb ontvangen voor “Meest Merk-waardige medewerker”. Ik beveel Mireille dan ook van harte aan aan iedereen die zijn NPS structureel wil laten stijgen.
Het is prettig om met Mireille samen te werken. Door haar oog voor de groep en haar kennis weet ze op een natuurlijke manier de training steeds aan te laten sluiten bij wat nodig is. Met humor en scherpte weet ze de juiste toon te raken. Zij laat je als trainingsacteur meedenken in de voorbereiding, welke werkvormen passen bij de training en de groep. En terplekke geeft ze ruimte om, als het nodig is, oefeningen aan te passen aan de deelnemers.
Ik ken Mireille als docent van de opleiding Customer Experience en Multichannel Management.
Ik heb Mireille leren kennen als enthousiast en zeer gedreven. Zij heeft deze opleiding op universitair niveau met een ongekend goed resultaat afgerond (met een 9 en een 9,5).
Mireille is in staat om een customer experience plan concreet en praktisch direct toepasbaar te maken voor een organisatie. Het is haar kracht om het plan gezamenlijk ook ten uitvoer te brengen.
Als het gaat om het optimaliseren van de klantreis, een memorabele klantbeleving en de merkwaarden in het klantcontact ook echt merkbaar te maken, dan ben je bij Mireille aan het juiste adres.