‘Het perfecte terrasje.’ Je kent het vast wel. Kijk anders nog maar eens:
‘Het perfecte terrasje van Lebbis’.

De vraag is: waarom bestaan die perfecte terrasjes niet?

Ik geloof erin dat ‘het perfecte terrasje’ wél bestaat
En dat het vaak dichterbij is dan je denkt. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de kracht al wel in je team aanwezig is. De kunst is alleen om ‘de kleine dingen’ niet aan het toeval over te laten. En het talent van jouw team optimaal te benutten.

Stel nu eens dat jij samen met je team ‘de ideale klantreis’ uitwerkt
En dat het resultaat is dat jouw medewerkers elkaar uitdagen om écht het verschil te maken. Op de momenten die er toe doen. Omdat het zo concreet wordt.

Stel jouw team bedenkt… digitale inspiratiesessies om meerdere klanten tegelijk te betrekken. Juist over dat onderdeel waar anders ‘tig dezelfde vragen’ over komen.  Of ze bedenken een ludieke actie op LinkedIn. Ideaal om nieuwe klanten aan te trekken én om met bestaande klanten in contact te blijven.

Stel dat jullie de kalender er even bij pakken. En jullie plannen gewoon even 4 kwartaalmomenten waarop jullie je klanten (of een deel van de klanten) écht verrassen. Stel jouw team komt met ideeën waar je zelf nog nooit aan gedacht hebt. Hoe gaaf zou dat zijn!

Durf eens te dromen en te gelóven
Worden jullie de 2e Coolblue van Nederland? ‘Alles voor een glimlach’ 😉
Durf te genieten van élke tiende punt extra waardering. En van elk halfjaar dat klanten langer blijven. En van elke éxtra aankoop door die bestaande klant. En van elke extra nieuwe klant door alle enthousiaste aanbevelingen.

Oh ja, en dan wil ik nog iets aan je vragen…

Want hoe zou het voor jóu zijn als je zo’n ‘sneeuwbaleffect’ op gang krijgt?
In plaats van ‘trekken en sleuren’, ga je ‘loslaten’. Van een afstandje kijk je uiterst tevreden -en met een glimlach van trots- naar je team. En…. steeds vaker word je benaderd door collega ondernemers. Hoe jij die enorme klantgedrevenheid ‘Alles voor <jóuw specifieke belofte>’ toch steeds weer voor elkaar krijgt.

Zie je het al voor je? 😉

Waar het om gaat: ik ben ervan overtuigd dat een merk-waardige klantbeleving ook voor jou is weggelegd
Het is namelijk geen hogere wiskunde. Maar een kwestie van het samen zetten van de juiste stappen.

In mijn volgende blog bewijs ik hoe
Op basis van een concrete praktijk-casus. Geïnspireerd geraakt? Lees direct verder of bel gewoon even: 06 22 82 06 42!

Deel dit gerust met anderen in je netwerk