Met 1 simpele aanpassing in je dienstverlening…

 

Zijn de AirPods van Apple nu echt zoveel beter dan “gewone” draadloze oordopjes?

Ik wilde met het hardlopen de oortjes van Apple wel eens uitproberen. Ik heb al aardig wat oortjes, maar met het sporten bevalt geen enkele echt goed. En goede muziek maakt voor mij wel het verschil. Zéker als ik stug door moet zetten ; ).

Ik bezoek 2 winkels met de vraag of ik ze eerst eens mag uitproberen

Allereerst bezoek ik de Mediamarkt. Tja… uitproberen blijkt geen optie. Als je een Apple verpakking open maakt, dan mag je het artikel niet meer terugbrengen. Oké, dan maar op zoek naar een gespecialiseerde Apple winkel (Xando in dit geval). Ik word wederom uitstekend geholpen. Maar… ook hier blijkt uitproberen geen optie. Een geopende Apple verpakking mag niet meer terug.

Mmm.. opgeven dan maar?…

Thuis denk ik: laat ik toch voor de zekerheid CoolBlue eens bellen

Ik krijg “een echte CoolBluer” aan de lijn : ) en hij zegt: “Natuurlijk mag je ze uitproberen! Juist voor het hardlopen zijn ze echt perfect! Maar bevallen ze jou niet? Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de wereld ;-). Dan stuur je ze gewoon terug. Zijn de pods onbeschadigd, dan krijg je 100% van je geld terug. En anders bijvoorbeeld 80%. En voel je niet schuldig hoor! Want wij bieden ze dan aan als “tweedekansje”. En met deze korting maken we anderen juist weer blij. Dus: win, win, win.”

Wauw, dit is echt precíes wat ik wil! Als iets niet bevalt, dan wil ik het met een gerust hart en zonder schuldgevoel terug sturen.

Het resultaat

Bij voorkeur koop ik nu alles bij CoolBleu. Zelfs al is een artikel wat duurder.

De moraal van dit verhaal?
De ‘ideale klantreis’ maakt hét verschil

‘Walk the talk’. Coolblue zegt ‘Alles voor een glimlach’ en deze merkbelofte maken ze natuurlijk ook subliem waar.
Maar het échte verschil? Dat zit ‘m voor mij toch vooral op de klantreis. Wat dénkt, dóet en vóelt jouw klant precíes? En hoe sluit je híer dan naadloos op aan?

Regelmatig ‘outside-in’ naar je eigen dienstverlening kijken is essentieel

Met het uitwerken van een klantreis verplaats je je stap voor stap in de emotionele belevingswereld van jouw klant. Er vallen dan gegarandeerd kwartjes. En niet alleen bij jou, maar óók bij jouw team. Het essentiële verschil maken, is dan vaak makkelijker dan je denkt. Echt…

Een uitzonderlijk hoge klantwaardering creëren?

Het uitwerken van een klantreis is een belangrijk onderdeel. Maar er zijn nog 9 essentiële stappen/checkpunten. Haal jij nu alles uit de kast? Of laat je nog hele mooie kansen liggen?

Ben je benieuwd naar mijn e-book dé 10 checkvragen?

Stuur mij dan een e-mail met als titel: ‘e-book Klantbeleving’, dan mail ik hem direct naar je toe. Leuk!

“De punten moeten dáár op de i gezet worden, waar ze horen” – Aldus Johan Cruijff

Deel dit gerust met anderen in je netwerk