Ik verbaas mij oprecht over de kansen die bedrijven laten liggen.

Bijvoorbeeld alleen al offertes. Het opvolgen schiet er al snel bij in. Want we kennen het allemaal wel. We laten ons al snel leiden ‘door de waan de dag’.
Terwijl dit kan tegenwoordig zó makkelijk super persoonlijk geautomatiseerd.

Of wat dacht je van restaurants? De meesten kunnen hun klanten nu niet even mailen voor bijvoorbeeld leuke (digitale) inspiratie kook-sessies. Omdat ze de e-mailadressen niet hebben. Nooit naar gevraagd!
Zó eenvoudig om je klanten via mail uit te nodigen voor iets ludieks (of een korting) op de dalavonden, zodat je ook op die momenten straks gewoon vol zit.

Of wat dacht je van juist de duurdere kledingzaken? Als je iets terugbrengt, dan krijg je een tegoedbon. Terwijl als je naar huis rijdt en je bestelt het merk op internet, dan heb je een bedenktijd van 14 dagen. Tja, gek hè, dat klanten ‘jou gebruiken’ alleen om in de winkel te passen…

En zo kan ik dus nog wel even doorgaan… Híer gaat het dus om! Wát een kansen laten we liggen. Zóó jammer…

Wat is er mooier dan oprecht blije klanten?
Dáárom startte ik in 2016 met de opleiding ‘Customer Experience’ (bij Beeckestijn Business School). En ’toevallig’ kwam precies op dat moment ook de opdracht ‘Extreem Klantgericht’ bij ‘Centraal Beheer’ op mijn pad (zie mijn vorige blog).
In een paar maanden tijd bereikten we dat 1 op de 3 klanten ons ging beoordelen met een 9 of een 10! Wauw! We raakten dus ‘de juiste snaar’. Wat zorgde voor oprecht blije klanten én oprecht blije medewerkers.

Dát gaf mij het laatste duwtje om in 2017 te kiezen voor het ondernemerschap…

Oprecht blije klanten is waar ik het met hart en ziel voor doe
Daar wilde ik voor 100% zelf verantwoordelijk voor zijn. Voor hóe ik het doe. En voor mijn resultaten. Want dat geeft mij de grootste voldoening (hoe angst verwekkend ik het ondernemerschap in het begin ook vond. ‘Straks woon ik in een caravan’ waren soms echt mijn letterlijke gedachten :-).

En vervolgens ging het ‘vanzelf’
Kon ik ‘los’. Kon ik véél meer teams enthousiast maken. Terwijl ik de ene opdracht afrondde, werd ik alweer gevraagd voor de volgende. En vlogen de complimenten over mezelf, maar zeker ook over mijn klanten, mij om de oren. Heerlijk!
Wat mijn klanten over mij zeggen vind je terug onder ‘mijn blije klanten’.

Zo werk ik sindsdien dus elke dag
Onlangs heb ik een groot veranderprogramma ‘digitale transformatie’ afgerond. Het uitgangspunt was: ‘Onze klant kan het zelf’. We staan náást de klant (‘wij helpen u om de juiste keuzes te maken’) in plaats van bóven de klant (‘wij weten wat goed is voor u’).

En zo kreeg ik vorig jaar een geweldig idee
Want stel nou, dat jij dit eigenlijk ook heel graag zou willen. Een eigen uitzonderlijke klantbeleving neerzetten met je eigen team. En je wilt direct zélf met je team aan de slag, dus niet op mij wachten. Dat kan ook! Dan help ik jou verder met mijn instrumenten, waarmee je zelf ook direct al een heel eind komt!

Wil je hier meer over weten? Bel mij dan even: 06 22 82 06 42.

Dan kijken we samen hoe jij direct verder kan!

Deel dit gerust met anderen in je netwerk